پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ديدنيها و مراكز تفريحي جزيره كيش

مراكز خريد كيش قيمت مناسب – مراكز تفريحي كيش – تور كيش – تور ارزان كيش – بازار عربهاي كيش – تور لحظه آخري كيش

مراكز تفريحي جزيره كيش

كلبه ي هور

كلبه هور دماغه اي در غربي ترين بخش جزيره كيش است كه بستر آن صخره اي بوده و وجود بسياري از انواع ماهيان، صدف ها و لاك پشت ها در اين منطقه سبب شده گردشگران زيادي براي ماهيگيري اين قسمت از ساحل كيش را انتخاب كنند. اين منطقه براي علاقه مندان به غواصي نيز جذابيت خاصي دارد.

در كلبه هور براي رفاه ساكنان و گردشگران فضاي تفريحي مناسبي از جمله آلاچيق، نيمكت، باربيكيو و نورافكن هاي بزرگ فراهم شده است. از كلبه هور به مانند ديگر نقاط شمالي جزيره كيش، رشته كوه هاي جنوب استان هرمزگان و محدوده تاسيسات و اماكن بندرهاي چارك و آفتاب ديده مي شود.

لنج به گل نشسته در ساحل كلبه هور جلوه خاصي به ساحل اين منطقه داده است. اين لنج كه در حدود ده سال گذشته به گل نشسته بر خلاف كشتي يوناني كه نشانگر رونق تجارت بين المللي كيش در گذشته است، نمادي از كار و تلاش بوميان جزيره كيش در شغل سنتي ماهيگيري مي باشد.

اين لنج در فاصله حدود ۲۰۰ متري ساحل دريا قرار داشته و با زيباسازي روشنايي شب ها مانند مرواريدي در آب هاي خليج فارس مي درخشد.

سايت پرندگان

در مسير باغ راه كيش كه گام برمي داريد پس از گذشتن از دروازه زيباي كرمان، محوطه اي بزرگ با جلوه اي عجيب پيش روي شما قرار مي گيرد. در نگاه نخست زميني وسيع به رنگ طوسي مشاهده مي كنيد، كمي كه نزديكتر مي شويد ناگهان فوجي عظيم از پرندگان در پي هم به آسمان برمي خيزند كه لحظاتي بهت و اعجاب تحسين برانگيز وجود شما را فرا مي گيرد. اينجا سايت پرندگان جزيره كيش و ميعادگاه بيش از چند هزار كبوتر زيباست.

سايت پرندگان يكي از جاذبه هاي گردشگري در تمام دنيا محسوب مي شود كه تنها در برخي شهرهاي جهان وجود دارد. پس از ساخت باغ راه ايراني و در پي ايجاد جاذبه هاي نو و بهره گيري از پتانسيل هاي طبيعي منطقه، سايت پرندگان در باغ راه ايراني كيش ايجاد شد.

در حال حاضر اين مجموعه به مكاني زيبا براي ديدن الطاف خداوندي و كسب آرامش از طبيعت زيباي كيش تبديل شده است و به مدد همين آرامش شهروندان و گردشگران مي توانند در اين سايت تصويري زيبا از دوستي انسان با طبيعت و پرندگان را مشاهده كنند.

وجود چند هزار كبوتر دركنار هم و در محوطه اي وسيع و در دسترس كه دركنار هم به زمين مي نشينند يا به پرواز در مي آيند و گاه به صورت چتري سترگ بر فراز آسمان ديده مي شوند تصويري است كه كمتر در فضاي شلوغ و آسمان غبار آلود شهرهاي بزرگ مشاهده مي شود. سفر به جزيره كيش فرصتي براي ديدن زيبايي هايي است كه در ديگر شهرها كمتر مي توان ديد.

اسكله ي تفريحي

اسكله تفريحي مجموعه‌اي است كه امكانات تفريحي از قبيل جت اسكي، قايق هاي پدالي (با ظرفيت چهارنفر)، قايق هاي ماهيگيري، قايق هاي پارويي، سه چرخه هاي آبي، امكانات غواصي و قايق هاي كف شيشه‌اي كه گردشكران از آن براي تماشاي دنياي شگفت انگيز آبزيان زيباي خليج فارس استفاده مي كنند.

مجموعه اسكله تفريحي كه در مجاورت چند مجموعه تفريحي ديگر قرار گرفته است بسيار مورد استقبال گردشگران و خانواده ها قرار مي گيرد.
اگر به كرانه شرقي سواحل نقره فام خليج فارس سري بزنيد از دوردست مجسمه اي مي بينيد كه تداعي كننده مردمان ساحل نشين است. نزديكتر كه مي رويد ديدن مرد ماهيگير ۱۲ متري علاوه بربهت وحيرت٫ لبخند لطيفي ازرضايتمندي برچهرهايتان مي نشاند كه حس هنردوستي هربيننده اي را نوازش مي كند.

پارك ساحلي ماهيگير به مساحت ۴ هزار مترمربع در كرانه هاي شرقي سواحل كيش ساخته شده و مرد ماهيگير دارنده ركورد بزرگترين مجسمه فيگوراتيو كشور از ارتفاع ۱۲ متري نظاره گر زيباييهاي اين پارك ساحلي است. در پارك ساحلي ماهيگير دو آب نما در دو جهت شرقي و غربي پارك بناشده و اين دو آبنما توسط يك جوي آب صد متري به هم متصل شده اند. استراحتگاه هاي زيبا زير سايه درختان تنومند سواحل كيش هر رهگذري را براي كسب آرامش دقايقي به استراحت دعوت مي كند.

با غروب آفتاب نور پردازي دكوراتيو پارك ساحلي ماهيگير با ايجاد آميزه اي از فضاهاي تاريك و روشن جلوه اي ديگر از طراحي زيباي اين پارك در معرض ديد گردشگران قرار مي دهد. پارك ساحلي ماهيگير با حفظ حريم سواحل٫ زيرپاي مرد مرتفع فايبرگلاسي كيش گسترده شده و داراي ۵۰۰ مترمربع فضاي سبز با انواع گياهان بومي جزيره و گونه هاي سازگار با شرايط اقليمي كيش است.

به همراه خانواده پاي بر سنگفرش سنتي اين پارك زيبا كه مي گذاريد احساسي آرامشي توام با نشاط به سراغتان مي آيد. گفتني است ايجاد جاذبه هاي جديد در سواحل كيش با هدف خلق فضاهاي جديد در محيطهاي ساحلي از جمله برنامه هاي عمراني سازمان منطقه آزاد كيش است و تا كنون پارك هاي مختلفي با كار بريهاي متنوع براي خانواده ها در سواحل كيش بنا شده است.

همانطور كه خوانديد مجسمه مرد ماهيگير جزيره كيش بزرگترين مجسمه فيگوراتيو كشوراست. مرد ماهيگير با ارتفاع ۱۲ متر در مدت زمان ۳ ماه توسط ۴ هنرمند ايراني در مشهد مقدس و در سه كارگاه ساخته شد. اين مجسمه از۱۲ لايه فايبرگلاس با ضخامت حدود ۳ سانتي متربه همراه رزين ساخته شده وحاوي ۶ تن آهن است كه درقالب ۱۱ قطعه به جزيره كيش حمل و سپس مونتاژ شد.

همچنين به منظور ايستايي اين مجسمه با ۱۸ تن بتن ريزي درپاهاي اثر و فوندانسيون بتني ۳۰مترمكعبي ٫ درسه مرحله در ساحل شرقي كيش جنب سالن همايشهاي بين المللي كيش نصب شده است.

سامان توكلي٫ محمد حسين ماموريان٫ مصطفي سلطاني و هاشم شفيعي چهار هنرمند سازنده اين اثر زيبا هستند كه از اواسط دي ماه سال ۹۳ كار خودرا آغاز كرده و ۲۸ اسفند مراحل ساخت آن به پايان رسيد. طرح ساخت مجسمه ماهيگير پس از بررسي بين سه ماكت مختلف پيشنهاد شده با ايجاد برخي تغييرات تاييد و وارد مرحله ساخت شد.

درساخت اين مجسمه پس از بررسي ومطالعات مشاوران از مصالح و موادي استفاده شده است كه قابليت ماندگاري درشرايط اقليمي جزيره كيش را داشته باشد. گفتني است ۳۸ اثر هنري زيبا درحوزه المانهاي شهري درجزيره كيش وجود دارد كه هريك سوژه اي جالب توجه براي شهروندان و گردشگران است. اين آثار از بين ۱۸۰ اثر پيشنهادي كه توسط هنرمندان كشور خلق شده بود برگزيده ٫ ساخته و نقاط مختلف جزيره كيش نصب شده است.

لاك پشت هاي دريايي

از ساليان بسيار دور و به واسطه امنيت و آرامشى كه بر سواحل زيباى جزيره كيش حاكم است انواع آبزيان و از جمله لاك پشت ها در آن آشيانه گزيده اند.

دو نوع لاك پشت در خليج فارس وجود دارد: لاك پشت نوك دار – پوزه عقابي (Hawksbill) و لاك پشت سبز (Green). لاك پشت هاي سبز عمدتا” براي تغذيه به آبهاي كيش مي آيند در حالي كه لاك پشت هاي پوزه عقابي كه شديدا” در معرض خطر انقراض دارند از اواخر اسفند تا اواسط مرداد براي تخم گذاري به سواحل ماسه اي حفاظت شده به ويژه در جنوب و غرب جزيره مراجعت مي نمايند. لاك پشت هاي پوزه عقابي در هر فصل بطور متوسط سه بار و با فاصله زماني ۱۵ روز يك بار تخمگذاري مي كنند و لاك پشت هاي درون تخم ۶۰ تا ۷۰ روز بعد از تخم ها بيرون مي آيند و با كمك محيط بانان به طرف دريا هدايت مي شوند. بچه لاك پشت ها وقتي بزرگ شوند براي تخم گذاري به زادگاه خود باز مي گردند.

لاك پشت هاي پوزه عقابي از جمله گونه هاي جانوري در معرض خطر انقراض هستند كه با توجه به نقش آنها درحفظ سلامت اكوسيستم دريا از جمله مرجانها اهميت ويژه اي داشته و مورد توجه اتحاديه ها و سازمانهاي جهاني مرتبط با حفظ حيات گونه هاي گياهي و جانوري در حال انقراض قرار گرفته اند.

سايت حفاظت و مونيتورينگ لاك پشتها در ساحل جنوبي جزيره كيش واقع شده و گردشگران و ساكنين جزيره مي توانند پس از هماهنگي با مركز حفاظت و مونيتورينگ لاك پشت هاي دريايي در فصل ياد شده و عمدتا” در هنگام تاريكي شب، از تماشاي كندن حفره و سپس تخم گذاري لاك پشت ها، خروج نوزادان از لانه و ورود آنها به آبهاي خليج فارس لذت ببرند كه خاطره اي ماندگار خواهد بود.

درآبهاى ساحلى جزيره مخصوصاً در نزديكى دماغه غربى و همه سواحل سنگى جنوب و غرب جزيره ، لاك پشت هاى دريايى غول پيكر را به راحتى از فراز ديوارهاى ساحلى مى توان مشاهده نمود. وفور لاك پشت ها در آبهاى ساحلى مخصوصاً درهنگام غروب يكى از جاذبه هاى سواحل صخره اى كيش است.
لاك پشتهاي دريايي را دريابيم

لاك پشتهاي دريايي در اولين حلقه چرخه اكوسيستم دريايي قرار دارند و وجود اين آبزيان براي بقاي نسل بشر لازم و ضروريست. اين جانوارن توازن زيست محيطي را بر عهده داشته و از بين رفتن آنان انسان را مواجه با فاجعه اي بزرگ و جبران ناپذير خواهد ساخت.

لاك پشتهاي دريايي به عنوان گروهي از جانوران كه معرف بخش قديمي و متفاوتي از تنوع زيستي جهان به شمار مي روند رده بندي شده اند. اين موجودات در راسته اي همراه كروكوديل ها و مارمولك ها از مهره داران ۲۰۰ ميليون سال پيش هستند و بيش از ديگر خزندگان پا به مرحله حيات گذاشته اند.

لاك پشتهاي دريايي و مارهاي دريايي تنها خزندگاني هستند كه با زندگي در آب دريا سازش يافته اند. اما ارتباط خود را با خشكي قطع نكرده اند. آنها براي تنفس به سطح آب وابسته هستند و در فصل توليد مثل براي تخم گذاري به سواحل شني مي آيند. لاك پشتها معمولا از گياهان دريايي، عروس هاي دريايي، اسفنج ها، لارو سخت پوستان و نرم تنان تغذيه ميكنند. لاك پشتهاي دريايي پراكنش جهاني دارند و انتشار جغرافيايي آنها در آبهاي گرم و نيمه گرم استوايي و از جمله خليج فارس و درياي عمان است. با توجه به شرايط نامناسب سواحل جنوب ايران محل تخم گذاري لاك پشتهاي دريايي به سواحل شني جزاير محدود گرديده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.